Doktorka ekonomii (Kolegium Analiz Ekonomicznych SGH). W Instytucie Badań Strukturalnych zajmuje się ewaluacją polityk rynku pracy skierowanych do osób młodych, umiejętnościami poznawczymi i cechami osobowości na rynku pracy oraz dyskryminacją płacową kobiet. Wcześniej pracowała w Instytucie Badań Edukacyjnych. Realizowała tam międzynarodowe projekty badawcze dotyczące sytuacji osób młodych na rynku pracy oraz badanie umiejętności dorosłych PIAAC. Współpracowała z OECD w obszarze pomiaru umiejętności miękkich. Kiedy jest taka możliwość, jeździ / biega / chodzi na nartach, żegluje i słucha muzyki folkowej.
zainteresowania
umiejętności na rynku pracy, analiza polityk publicznych, ekonomia edukacji
Seminarium „Inequality in Post-Transition and Emerging Economies” pod auspicjami IZA zorganizowali Hartmut Lehmann, Natalia Danzer i Alexander Muravyev. Marta Palczyńska zaprezentowała badania IBS.
Dlaczego często zdarza się tak, że kobiety są niżej wynagradzane niż mężczyźni, nawet gdy zajmują równoważne stanowiska i posiadają takie samo wykształcenie. Jakie normy społeczne mają wpływ na decyzje kobiet i mężczyzn na rynku pracy? Przez 4 lata pod tym kątem badaliśmy krajobraz polskiego rynku pracy.
Inauguracja Youth Employment PartnerSHIP odbyła się 16.01 podczas konferencji IBS i BŚ. Badacze z projektu zaprezentowali wyniki swoich badań dot. sytuacji młodych na europejskich rynkach pracy.
Publikacja powstała w ramach projektu „Youth Employment PartnerSHIP”, który ma na celu przeciwdziałanie bezrobociu wśród osób młodych. Badamy w nim efektywność instrumentów wsparcia ludzi młodych, którzy nie pracują się i nie uczą w czterech krajach: Polsce, Hiszpanii, we Włoszech i na Węgrzech. Projekt finansowany jest ...
Raport został przygotowany przez konsorcjum IBS, IMAPP i IQS na zlecenie Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju w ramach projektu "Badanie efektów wsparcia zrealizowanego na rzecz osób młodych w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój" realizowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
W niniejszym artykule przeanalizowano rolę umiejętności poznawczych i cech osobowości jako czynników wpływających na ryzyko wykonywania pracy poniżej kwalifikacji i wyjaśniających niższe zarobki osób przeedukowanych. Pokazano, że zróżnicowanie umiejętności poznawczych i osobowość pracowników nie wyjaśnia różnic płacowych pomiędzy osobami z kwalifikacjami dopasowanymi do wymagań stanowiska pracy i osobami o za wysokich kwalifikacjach, ale z wykształceniem na tym samym poziomie. Wyniki ...
Artykuł prezentuje badanie związku pomiędzy umiejętnościami poznawczymi i cechami osobowości jednostki a jej zarobkami. Moje wyniki pokazują, że umiejętności poznawcze i niektóre cechy osobowości są komplementarne. W szczególności, umiejętności poznawcze i stabilność emocjonalna są względem siebie komplementarne – osoby neurotyczne mają niższy zwrot z umiejętności poznawczych. Ponadto, wyniki wskazują, że ugodowość, neurotyzm i, nieoczekiwanie, wytrwałość (grit) ...
Raport został przygotowany przez konsorcjum IBS, IMAPP i IQS na zlecenie Ministerstwa Rozwoju w ramach projektu "Badanie efektów wsparcia zrealizowanego na rzecz osób młodych w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój" realizowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Celem projektu Paths2Include jest zrozumienie różnych form dyskryminacji na rynku pracy oraz zwiększenie możliwości zatrudnienia osób zagrożonych wykluczeniem z rynku pracy.
Celem projektu Untangled jest badanie wpływu globalizacji, zmian technologicznych i zmian demograficznych na rynki pracy w Unii Europejskiej, identyfikacja grup najbardziej zagrożonych nadchodzącymi zmianami oraz rekomendacja odpowiednich rozwiązań.
Celem przedsięwzięcia jest ewaluacja efektywności wsparcia na rzecz osób młodych w Hiszpanii, na Węgrzech, we Włoszech i w Polsce. Projekt realizowany jest w latach 2018 – 2021 przez IBS i 8 partnerów zagranicznych w ramach Funduszu na Rzecz Zatrudnienia Młodzieży EEA i Funduszy Norweskich.
Celem projektu jest ewaluacja skuteczności i efektywności wsparcia na rzecz osób młodych realizowanego w ramach I Osi Priorytetowej Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER).
Urzędy pracy mierzą się z nowymi dla siebie wyzwaniami. Z jednej strony trendy demograficzne i niskie bezrobocie powodują, że pracodawcy nie mogą znaleźć pracowników, a od urzędów zaczyna się oczekiwać aktywizacji osób do tej pory uważanych za bierne zawodowo.