Absolwentka ekonomii w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Interesuje się szczególnie problematyką nierówności płac, zależnościami między aktywnością zawodową a rodzinną, wpływem zmian demograficznych na funkcjonowanie rynku pracy i oceną efektywności instrumentów polityki społecznej. W wolnym czasie chodzi na długie spacery po Warszawie, czyta (najchętniej o psychologii czy historii filozofii), ćwiczy jogę i testuje nowe przepisy.
zainteresowania
ekonomia pracy, polityka rodzinna, nierówności płacowe, ewaluacja instrumentów polityki społecznej
Analizujemy znaczenie wykształcenia dla szans zatrudnienia wśród osób z niepełnosprawnościami w Unii Europejskiej. Wykorzystujemy dane z Europejskiego Badania Warunków Życia Ludności (EU-SILC) za lata 2011-2019. Nasze wyniki wskazują, że poziom wykształcenia jest kluczową zmienną kształtującą szanse zatrudnienia wśród osób z niepełnosprawnościami. W szczególności, osiągnięcie wyższego wykształcenia ma znacznie większe znaczenie dla prawdopodobieństwa zatrudnienia ...
Celem projektu Paths2Include jest zrozumienie różnych form dyskryminacji na rynku pracy oraz zwiększenie możliwości zatrudnienia osób zagrożonych wykluczeniem z rynku pracy.
Projekt realizowany jest w partnerstwie przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej oraz IBS, Polskie Forum Osób z Niepełnosprawnościami, Fundację Instytut Rozwoju Regionalnego, Uniwersytet Warszawski, Szkołą Główną Handlową w Warszawie.
Wydawałoby się, że w XXI wieku wspinanie się po drabinie społecznej, dzięki politykom edukacyjnym i równościowym staje się łatwiejsze. Nic na to jednak nie wskazuje. Jak temu zaradzić? Panaceum mogą okazać się przyjaźnie z dzieciństwa.