I26

I26      Returns to Education
System klasyfikacji JEL został opracowany na potrzeby Journal of Economic Literature (JEL) i jest standardową metodą klasyfikacji literatury naukowej z dziedziny ekonomii. System służy do klasyfikowania artykułów, rozpraw, książek, recenzji książek i Working Papers. Rozwinięcie numeru katalogowego podajemy w oryginalnym brzmieniu, tj. w języku angielskim.
( 2 - Publikacji )
2023-01-27 Wpływ luki edukacyjnej związanej z niepełnosprawnością na zatrudnienie w Europie
autorzy:    /   /   / 
Analizujemy znaczenie wykształcenia dla szans zatrudnienia wśród osób z niepełnosprawnościami w Unii Europejskiej. Wykorzystujemy dane z Europejskiego Badania Warunków Życia Ludności (EU-SILC) za lata 2011-2019. Nasze wyniki wskazują, że poziom wykształcenia jest kluczową zmienną kształtującą szanse zatrudnienia wśród osób z niepełnosprawnościami. W szczególności, osiągnięcie wyższego wykształcenia ma znacznie większe znaczenie dla prawdopodobieństwa zatrudnienia ...
2020-05-06 Niedopasowanie kwalifikacji a zarobki – rola umiejętności poznawczych i osobowości
autorzy:    / 
W niniejszym artykule przeanalizowano rolę umiejętności poznawczych i cech osobowości jako czynników wpływających na ryzyko wykonywania pracy poniżej kwalifikacji i wyjaśniających niższe zarobki osób przeedukowanych. Pokazano, że zróżnicowanie umiejętności poznawczych i osobowość pracowników nie wyjaśnia różnic płacowych pomiędzy osobami z kwalifikacjami dopasowanymi do wymagań stanowiska pracy i osobami o za wysokich kwalifikacjach, ale z wykształceniem na tym samym poziomie. Wyniki ...
Skip to content