Poszukiwanie pracy przez pracujących a ograniczenia w pozyskiwaniu kapitału obrotowego przez firmy

19 maja 2016
abstrakt:

W pracy analizujemy wpływ frykcji finansowych modelowanych jako ograniczenie dotyczące pozyskiwania kapitału obrotowego przez firmy na rozkład płac i wielkości firm. Najpierw pokazujemy, że w prostym modelu zbudowanym na podstawie prac Burdetta i Mortensena kanał ten ma istotne znaczenie dla rozkładu płac oferowanych przez firmy oraz dla ostatecznych płac akceptowanych przez pracowników. Pokazujemy, że rozkłady te przy założeniu braku frykcji są stochastycznie zdominowane przez rozkłady uwzględniające frykcje finansowe. W pracy analizowany jest również wpływ frykcji finansowych na rozkład wielkości firm oraz na przepływy pomiędzy firmami.

słowa kluczowe: poszukiwania na rynku pracy, bezrobocie, frykcje finansowe, model
kody JEL: 
rok wydania: 2016
język: angielski
Kategoria publikacji:  ,
seria wydawnicza: IBS Working Paper
numer publikacji: 06/2016
ISSN: 2451-4373
Dodatkowe informacje:

Projekt został sfinansowany ze środków Narodowego Centrum Nauki przyznanych na podstawie decyzji numer DEC-2011/03/B/HS4/05895.

Projekt, w ramach którego powstała publikacja:
 / 
autorzy:

Narodowy Bank Polski

Cenimy państwa prywatność
Ustawienia ciastek
Do poprawnego działania naszej strony niezbędne są niektóre pliki cookies. Zachęcamy również do wyrażenia zgody na użycie plików cookie narzędzi analitycznych. Dzięki nim możemy nieustannie ulepszać stronę. Więcej informacji znajdą państwo w Polityce Prywatności. Więcej.
Dostosuj Tylko wymagane Akceptuj wszystko
Ustawienia ciastek
Dostosuj zgody
„Niezbędne” pliki cookie są wymagane dla działania strony. Zgoda na pozostałe kategorie, pomoże nam ulepszać działanie serwisu. Firmy trzecie, np.: Google, również zapisują pliki cookie. Więcej informacji: użycie danych oraz prywatność. Pliki cookie Google dla zalogowanych użytkowników.
Niezbędne pliki cookies są konieczne do prawidłowego działania witryny.
Przechowują dane narzędzi analitycznych, np.: Google Analytics.
Przechowują dane związane z działaniem reklam.
Umożliwia wysyłanie do Google danych użytkownika związanych z reklamami.

Brak plików cookies.

Umożliwia wyświetlanie reklam spersonalizowanych.

Brak plików cookies.

Zapisz ustawienia Akceptuj wszystko
Ustawienia ciastek
Skip to content