edukacja

( 11 - Publication )
2023-01-27 Wpływ luki edukacyjnej związanej z niepełnosprawnością na zatrudnienie w Europie
authors:    /   /   / 
Analizujemy znaczenie wykształcenia dla szans zatrudnienia wśród osób z niepełnosprawnościami w Unii Europejskiej. Wykorzystujemy dane z Europejskiego Badania Warunków Życia Ludności (EU-SILC) za lata 2011-2019. Nasze wyniki wskazują, że poziom wykształcenia jest kluczową zmienną kształtującą szanse zatrudnienia wśród osób z niepełnosprawnościami. W szczególności, osiągnięcie wyższego ...
2022-07-06 Czy informowanie młodych ludzi na temat narzędzi wsparcia w zatrudnieniu działa?
authors:    / 
Przeprowadziliśmy ankietowe badanie eksperymentalne, aby zbadać, czy przekazanie informacji młodym ludziom z grupy NEET (niepracującym, którzy nie uczą się i nie szkolą) na temat oferty urzędów pracy zachęciło ich do rejestracji w tych instytucjach. Uczestników badania przydzieliliśmy losowo do dwóch grup. Osoby przydzielone do pierwszej ...
2020-05-06 Niedopasowanie kwalifikacji a zarobki – rola umiejętności poznawczych i osobowości
authors:    / 
W niniejszym artykule przeanalizowano rolę umiejętności poznawczych i cech osobowości jako czynników wpływających na ryzyko wykonywania pracy poniżej kwalifikacji i wyjaśniających niższe zarobki osób przeedukowanych. Pokazano, że zróżnicowanie umiejętności poznawczych i osobowość pracowników nie wyjaśnia różnic płacowych pomiędzy osobami z kwalifikacjami dopasowanymi do wymagań stanowiska ...
2017-04-27 Nowe podejście do pomiaru niedopasowania umiejętności – wprowadzenie podejścia sektorowego
authors:    /   / 
Właściwa ocena niedopasowania umiejętności na rynku pracy jest niezbędna dla rozwoju polityki, która może je ograniczać. Dokonujemy analizy tego zjawiska, wykorzystując dane z badań PIAAC oraz Europejskiego Badania Umiejętności i Zatrudnienia (ESJ). Wskazujemy, że niedopasowanie umiejętności zależy od kraju, wykonywanego zawodu i sektora zatrudnienia. Dwie ...
2015-11-28 Wybór technologii a dynamika nierówności zarobkowych
authors:    / 
Artykuł analizuje dynamikę premii zarobkowej za ukończenie studiów (ang. college wage premium) w różnych krajach OECD. Analiza wskazuje, że kraje, które zaobserwowały wyższy wzrost premii, zaobserwowały również większy wzrost liczby absolwentów dekadę wcześniej. Wyniki regresji wskazują, że taki schemat nie może być wytłumaczony teorią Kierunkowych ...
2015-01-20 Tworzenie możliwości: reformy edukacyjne w Polsce
authors:    / 
Polska jest jednym z niewielu krajów europejskich, które osiągnęły w ciągu ostatniej dekady znaczącą poprawę wyników edukacyjnych. Według badania PISA Polska przesunęła się z poziomu poniżej średniej dla krajów OECD blisko krajów o najlepszych wynikach. Poprawa jest konsekwencją reformy systemu edukacji wprowadzonej w 1999 roku. ...
2015-01-13 Intergenerational educational mobility and completed fertility
authors:    / 
Niniejszy artykuł bada wpływ międzypokoleniowej mobilności społecznej na zrealizowaną płodność kobiet w Polsce urodzonych między 1948 a 1972 rokiem. Weryfikacji poddano hipotezę akulturacji, która zakłada, że w przypadku osób doświadczających mobilności społecznej ich płodność będzie się kształtowała pomiędzy płodnością rodziców (punkt wyjściowy) a nowym poziomem ...
2014-12-18 Komputery w szkołach: nie wystarczy je mieć, nie wystarczy ich używać
authors:  
W niniejszym artykule omówiono szeroki zakres tematów związanych z dostępem uczniów do komputerów w domu jak i w szkole, różnym wykorzystaniem komputerów w nauce oraz wpływie technologii ICT na różne grupy uczniów. Wprowadzenie komputerów do szkół tworzy zarówno nowe możliwości jak i wyzwania. Podstawowe umiejętności ...
2014-11-20 Czas na jakość w szkolnictwie zawodowym
authors:    /   / 
Policy Paper poświęcony jest podsumowaniu kluczowych zmian sytuacji na polskim rynku pracy absolwentów szkolnictwa zawodowego w ostatnich 25 latach. Przybliżamy główne zmiany w szkolnictwie zawodowym, źródła obserwowanych problemów oraz dyskutujemy możliwe wybory systemowe. W niniejszej publikacji zauważamy, że problemy dotyczą przede wszystkim zasadniczych szkół zawodowych, ...
2013-09-26 Does gender matter for lifelong learning activity?
authors:    /   / 
Rozwój i doskonalenie umiejętności w trakcie całego życia poprzez uczestnictwo w różnego rodzaju formach kształcenia ustawicznego ma kluczowe znaczenie dla utrzymania zatrudnialności, szczególnie w kontekście wydłużającego się okresu aktywności zawodowej oraz rosnącej konkurencji na rynku pracy. W artykule zbadane zostały uwarunkowania dla kształcenia ustawicznego z ...
We value your privacy
Cookie settings
Some cookies are necessary for the proper operation of our site. We also encourage you to agree to the use of analytical tool cookies. They allow us to continuously improve the site. You can find more information in the Privacy Policy. More.
Customize Reject all Accept all
Cookie settings
Customize settings
"Necessary" cookies are required for the operation of the site. Consent to the other categories, will help us improve the operation of the site. Third-party companies, such as: Google, also store cookies. For more information: data use and privacy. Cookies set by Google for logged in users.
Necessary cookies are required for the proper operation of the site.
Store the data of analytical tools such as: Google Analytics.
They store data related to the ad function.
Allows user data related to advertisements to be sent to Google

There is no cookies.

Allows personalized ads to be displayed

There is no cookies.

Save settings Accept all
Cookie settings
Skip to content