Magistrant na kierunkach Ekonometria i Kognitywistka w Kolegium Międzywydziałowych Studiów Humanistycznych i Społecznych UW. Stypendysta programu „Szkoła Orłów” Ministerstwa Edukacji i Nauki. Do jego głównych zainteresowań badawczych należą interakcje między systemem edukacji i rynkiem pracy, szczególnie z perspektywy szkolnictwa wyższego. Prywatnie, bywalec festiwali filmowych oraz entuzjasta alternatywnych metod parzenia kawy.
zainteresowania
system edukacji, rynek pracy, eksperymentalne metody w ekonomii
Celem projektu "SkiLMeeT: Umiejętności na rynkach pracy w zielonej i cyfrowej transformacji" jest między innymi opracowanie wskaźników, które pomogą lepiej zrozumieć zakres niedopasowania i niedoborów umiejętności
Przemęczeni i zestresowani. Taki portret uczniów wyłania się z prasowych nagłówków opisujących sytuację w polskiej szkole. Rozwiązanie – ograniczenie prac domowych, dodatkowe zadania tylko „dla chętnych”. Skąd jednak pewność, że „zakaz” prac domowych nie przyniesie odwrotnych skutków?
W 2022 roku, około 40% osób w wieku 25-34 w Polsce mogło pochwalić się dyplomem uczelni wyższej. Wydaje się, że decyzja o wyborze kierunku studiów powinna być podyktowana pasją, a przynajmniej poparta analizą oczekiwanych zarobków i stabilności zatrudnienia. Tymczasem okazuje się, że młodzi „rzucają monetą”!
Według prognozy IBS, do 2030 roku w Polsce zabraknie ponad 420 tysięcy wysoko wykwalifikowanych pracowników. Brak debaty na temat polityki migracyjnej, w połączeniu z ograniczonym znaczeniem kształcenia dorosłych, przybliża nas do realizacji niekorzystnego scenariusza. Jaką rolę może przyjąć państwo, aby uniknąć podobnych problemów?