I25

I25      Education and Economic Development
System klasyfikacji JEL został opracowany na potrzeby Journal of Economic Literature (JEL) i jest standardową metodą klasyfikacji literatury naukowej z dziedziny ekonomii. System służy do klasyfikowania artykułów, rozpraw, książek, recenzji książek i Working Papers. Rozwinięcie numeru katalogowego podajemy w oryginalnym brzmieniu, tj. w języku angielskim.
( 3 - Publikacji )
2016-06-20 Rutynizacja w czasach przemiany? Przyczyny i konsekwencje zmian struktury zadań w Europie Środkowo-Wschodniej
autorzy:    /   / 
Niniejsze opracowanie poświęcono procesowi przechodzenia od prac o charakterze manualnym w kierunku prac kognitywnych w dziesięciu krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Analizujemy rosnące znaczenie nierutynowego kognitywnego komponentu prac, jednak szczególny nacisk kładziemy na wzrost roli zadań rutynowych kognitywnych, który odróżnia kraje EŚW od gospodarek najwyżej rozwiniętych. Pokazujemy, że wzrost kwalifikacji siły roboczej i zmiany strukturalne są głównymi ...
2016-02-27 Technologia czy wzrost kwalifikacji? Zmiany w strukturze zadań na rynkach pracy Europy Środkowo-Wschodniej
autorzy:    /   /   / 
W pracy analizujemy zmiany w strukturze zadań wykonywanych na rynkach pracy Europy Środkowo-Wschodniej w latach 1998-2013. Łączymy dane dotyczące charakterystyki zawodów (O*NET) z EU-LFS, kierując się metodologią Autor, Levy i Murnane (2003) oraz Acemoglu i Autor (2011). Kraje Europy Środkowo-Wschodniej doświadczyły porównywalnego wzrostu w intensywności zadań nierutynowych kognitywnych oraz spadku intensywności zadań manualnych, ale różnią się ...
2015-06-29 Skazani na rutynę? Ewolucja struktury zadań na polskim rynku pracy
autorzy:    /   /   / 
W niniejszym artykule analizujemy zmiany zachodzące w strukturze zadań wykonywanych na polskim rynku pracy w latach 1996-2014. Podążamy za podejściem opisanym w Autor, Levy i Murnane (2003) oraz Acemoglu i Autor (2011), wykorzystując dane O*NET 2003 i 2014 oraz BAEL. Nasze wyniki wskazują na rosnącą intensywność rutynowych i nierutynowych zadań kognitywnych oraz malejącą intensywność zadań zarówno rutynowych, jak i nierutynowych ...
Cenimy państwa prywatność
Ustawienia ciastek
Do poprawnego działania naszej strony niezbędne są niektóre pliki cookies. Zachęcamy również do wyrażenia zgody na użycie plików cookie narzędzi analitycznych. Dzięki nim możemy nieustannie ulepszać stronę. Więcej informacji znajdą państwo w Polityce Prywatności. Więcej.
Dostosuj Tylko wymagane Akceptuj wszystko
Ustawienia ciastek
Dostosuj zgody
„Niezbędne” pliki cookie są wymagane dla działania strony. Zgoda na pozostałe kategorie, pomoże nam ulepszać działanie serwisu. Firmy trzecie, np.: Google, również zapisują pliki cookie. Więcej informacji: użycie danych oraz prywatność. Pliki cookie Google dla zalogowanych użytkowników.
Niezbędne pliki cookies są konieczne do prawidłowego działania witryny.
Przechowują dane narzędzi analitycznych, np.: Google Analytics.
Przechowują dane związane z działaniem reklam.
Umożliwia wysyłanie do Google danych użytkownika związanych z reklamami.

Brak plików cookies.

Umożliwia wyświetlanie reklam spersonalizowanych.

Brak plików cookies.

Zapisz ustawienia Akceptuj wszystko
Ustawienia ciastek
Skip to content