Dostęp do własnych danych może przynieść korzyści. Kurierzy mogą sprawdzić, jakie informacje platforma zbiera na temat ich wydajności, np. średni czas dostawy, oceny od klientów czy wskaźniki akceptacji zleceń. Pozwala to ocenić, czy dane są kompletne i prawidłowe oraz czy platforma nie stosuje ukrytych algorytmów wpływających na ich pracę. Wykrycie takich mechanizmów jest jednak trudne, ponieważ firmy traktują swoje algorytmy jako własność intelektualną.
Jeśli platforma posiada błędne lub nieaktualne dane (np. nieprawidłowe naliczenia zarobków, błędne oznaczenie anulacji zleceń), kurier ma prawo zażądać ich sprostowania. Odzyskane informacje mogą również posłużyć jako dowód w przypadku niesłusznego zawieszenia lub usunięcia z platformy.
W praktyce zakres udostępnianych danych różni się w zależności od platformy. Niektóre zbiory, choć skomplikowane i trudne do interpretacji, pozwalają przede wszystkim lepiej zrozumieć własne wzorce pracy:
✅ Ile kilometrów pokonuję podczas przeciętnego kursu?
✅ Ile zarabiam na godzinę?
✅ Jakie są różnice w zarobkach w zależności od dnia tygodnia?
Aby ułatwić analizę tych danych, stworzyliśmy specjalną aplikację dla kurierów, która pomaga w ich odczycie i interpretacji.
Najpierw należy złożyć wniosek o dostęp do swoich danych. Całą procedurę opisujemy tutaj:
👉 Instrukcja odzyskiwania danych
Najszybciej dane można uzyskać od Ubera (w tym UberEats).
Następnie otrzymany plik należy wgrać do odpowiedniej aplikacji:
📂 Pyszne.pl – Prześlij plik
📂 Bolt – Prześlij plik
📂 Uber – Prześlij plik
Powodzenia! 🚀
Jeśli udało Ci się odzyskać swoje dane i chcesz się z nami podzielić komentarzem dotyczącym aplikacji, napisz do zuzanna.kowalik@ibs.org.pl