Iga Magda w kapitule drugiej edycji konkursu #rodzicenaetacie

February 21 2024
Forbes Women, Fundacja Share the Care oraz UNGC Network Poland startują z 2 edycją rankingu pracodawców, którzy wyrównują szanse kobiet i mężczyzn na rynku pracy poprzez działania budujące równość rodzicielską.

Opiekę nad małym dzieckiem można bez problemu zakwalifikować w kategoriach “greedy work”. “Pazerna praca” to zajęcie, które nie znosi konkurencji, wymaga 100% uwagi i zaangażowania. Wymaga pełnej dyspozycyjności i gotowości do świadczenia usługi. Oczekuje wykorzystania wszystkich zasobów, sił i środków. Wypisz, wymaluj rodzicielstwo – rodzice na etacie.
Nic dziwnego, że kobiety tak często rezygnują z rozwoju własnej ścieżki kariery zawodowej, by zająć się dziećmi. Szczególnie, gdy dzieci są małe.

Taka sytuacja jednak generuje liczne problemy, takie jak luka płacowa, luka opiekuńcza, a w efekcie po latach nawet ubóstwo kobiet. Badacze IBS we wszystkich tych obszarach prowadzą liczne badania naukowe, ale i opublikowali wiele artykułów publicycstycznych na łamach #InnymiSłowy.
By zwrócić uwagę na te zagadnienia Forbes Women, Fundacja Share the Care oraz UNGC Network Poland wyszły z inicjatywą rozwijania i upowszechniania pozytywnych przykładów działalności firm przyjaznych rodzinie. Czyli rakning: rodzice na etacie.

Prof Iga Magda w tym roku również zasiada w kapitule konkursu #RODZIECENAETACIE.

W 1 edycji rankingu, położyliśmy akcent na działania skierowane do mężczyzn. Ranking firm przyjaznych tacie na etacie, miał zwrócić uwagę na wchodzącą w życie dyrektywę work-life balance. Nowe regulacje nadały ojcom prawo do indywidualnego urlopu rodzicielskiego. Patrząc na dane z ZUS, widzimy, że regulacje spełniają swoją rolę. Od stycznia do września 2023 już 20,900 ojców (versus 3700 w całym 2022 roku) skorzystało z nowych uprawnień!

zwycięscy 1 edycji konkursu rodzice na etacie.

#RODZIECENAETACIE, edycja 2024

Jak na ten nowy trend społeczny odpowiadają pracodawcy i marki?
Zobaczymy w kolejnej edycji rankingu. W tym roku ranking został rozszerzony o działania adresowane do pracujących mam oraz o działania podejmowane przez marki na rzecz równości płci. 

Kategorie: 

Tata na etacie – działania pracodawców na rzecz równości rodzicielskiej ojców. Ich celem jest tworzenie kultury organizacyjnej, która propaguje zaangażowane ojcostwo i rozumie, że mężczyzna też rodzic

Mama na etacie – działania pracodawców na rzecz budowania pozytywnego wizerunku pracującej mamy. Firmy, które wspierają potencjał mam na rynku pracy. Firmy podejmujące działania przekonywujące kobiety, że macierzyństwo nie stoi w sprzeczności z rozwojem zawodowym.

Wolne od stereotypów – kampanie zewnętrzne mające na celu budowanie pozytywnego wizerunku pracujących mam, oraz aktywizujące kobiety – mamy na rynku pracy

Wolni od stereotypów –  kampanie zewnętrzne mające na celu promowanie zaangażowanego ojcostwa, pozytywnego wizerunku mężczyzny w roli ojca i partnera.

Więcej informacji na: https://rodzicenaetacie.forbes.pl/

files to download
Newsletter
Skip to content