I21

I21      Analysis of Education
System klasyfikacji JEL został opracowany na potrzeby Journal of Economic Literature (JEL) i jest standardową metodą klasyfikacji literatury naukowej z dziedziny ekonomii. System służy do klasyfikowania artykułów, rozpraw, książek, recenzji książek i Working Papers. Rozwinięcie numeru katalogowego podajemy w oryginalnym brzmieniu, tj. w języku angielskim.
( 2 - Publikacji )
2015-01-20 Tworzenie możliwości: reformy edukacyjne w Polsce
autorzy:    / 
Polska jest jednym z niewielu krajów europejskich, które osiągnęły w ciągu ostatniej dekady znaczącą poprawę wyników edukacyjnych. Według badania PISA Polska przesunęła się z poziomu poniżej średniej dla krajów OECD blisko krajów o najlepszych wynikach. Poprawa jest konsekwencją reformy systemu edukacji wprowadzonej w 1999 roku. Najważniejszą zmianą w ramach reformy było ...
2015-01-13 Intergenerational educational mobility and completed fertility
autorzy:    / 
Niniejszy artykuł bada wpływ międzypokoleniowej mobilności społecznej na zrealizowaną płodność kobiet w Polsce urodzonych między 1948 a 1972 rokiem. Weryfikacji poddano hipotezę akulturacji, która zakłada, że w przypadku osób doświadczających mobilności społecznej ich płodność będzie się kształtowała pomiędzy płodnością rodziców (punkt wyjściowy) a nowym poziomem płodności (punkt docelowy). Wykorzystując duży zbiór danych ...
Skip to content