Kompleksowe badanie polskiego rynku muzycznego

21 kwietnia 2020

Publikacja przedstawia ocenę ekonomicznego znaczenia rynku muzycznego w Polsce w latach 2016-2018. W tym celu przeanalizowaliśmy dostępne dane finansowe na temat rynku muzycznego oraz dane uzyskane za pomocą zautomatyzowanych narzędzi do pobierania treści on-line, które pozwoliły nam na określenie popularności twórców muzyki w Polsce. Jest to pierwsze, syntetyczne badanie najważniejszych elementów rynku muzycznego, w którym zastosowaliśmy innowacyjne metody analizy w tym m.in. niepublikowane do tej pory zbiorczo dane finansowe oraz statystyki odtwarzania muzyki przez użytkowników największych platform internetowych, radia i telewizji. Badanie może posłużyć jako podstawa w kształtowaniu polityki publicznej nakierowanej na wsparcie sektora kultury w Polsce.

Raport składa się z siedmiu połączonych tematycznie części: (1) Rynek fonograficzny, publishingowy i synchronizacji w Polsce 2016-2018, (2) Artyści, (3) Rynek koncertowy, (4) Eksport, (5) Preferencje muzyczne Polaków, (6) Wsparcie instytucjonalne dla rynku muzycznego w Polsce, (7) Oferta edukacyjna w zakresie rozwoju biznesu dla branży muzycznej.

słowa kluczowe: kultura; muzyka; rynek fonograficzny; streaming
rok wydania: 2020
język: polski
Kategoria publikacji: 
Dodatkowe informacje:

Publikacja zrealizowana w ramach przetargu „Wykonanie badania ekonomicznego pn.: ‹‹Kompleksowe badanie polskiego rynku muzycznego››. Nr postępowania 11/BDG/PN/2019. Zamawiający: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego

autorzy:

Instytut Badań Strukturalnych, Uniwersytet Warszawski

Instytut Badań Strukturalnych, Wydział Nauk Ekonomicznych oraz Digital Economy (DELab), Uniwersytet Warszawski;

Instytut Badań Strukturalnych (IBS), Warszawa, oraz IZA, Bonn.

Skip to content