Tematem wystąpienia było powiązanie piractwa z sprzedażą gier komputerowych. Uzyskane wyniki wskazują, że nieautoryzwowana dystrybucja negatywnie wpływa na sprzedaż gier, zwłaszcza tych bez trybu wieloosobowego, niezależnie od momentu złamania zabezpieczeń. Blokowanie stron umożliwiających dzielenie się grami nie poprawia sytuacji, prawdopodobnie dlatego, że gracze potrafią omijać tego typu restrykcje.
Udostępniamy rozszerzoną wersję →prezentacji, z omówieniem metody i otrzymanych wyników.
Przeprowadzone w ramach projektu badania były również prezentowane podczas:
*Ninth European Workshop on Applied Cultural Economics, Kopenhaga, Dania.
*Konferencji Komunikacja-Media-Kultura w erze nowych mediów, Warszawa.
*35th Annual Conference of the European Association of Law and Economics, Mediolan, Włochy.
*4th International DELab UW Conference, Warszawa.
*Young Researchers Workshop ACEI 2020 (wyróżnione badanie), Melbourne, Australia.
* 20th International Conference on Cultural Economics ACEI 2020, Melbourne, Australia.
Wyniki projektowe posłużyły także jako wkład i inspiracja do → pracy doktorskiej kierownika projektu. Zawiera ona dogłębną analizę zmian jakie zaszły na rynku komiksu amerykańskiego w erze cyfryzacji. Praca porusza także tematykę jednorazowych kosztów przejść (switching costs) na rynku z 'piractwem’ i tworzy ich nową typologię.