IBS z wynikami badań w ramach projektu UNTANGLED na konferencji TASKS VI

26 września 2022
Piotr Lewandowski i Maciej Albinowski zaprezentowali wyniki swoich badań na konferencji organizowanej

Piotr Lewandowski zaprezentował wstępne wyniki badania wpływu automatyzacji na nierówności dochodowe w Europie (współautorzy: Karina Doorley, Jan Gromadzki, Dora Tuda, and Philippe Van Kerm). Robotyzacja miała niewielki wkład do ogólnych zmian w nierównościach dochodowych między gospodarstwami domowymi w okresie 2006 – 2018.
Efekty zmian technologicznych zostały złagodzone przez dywersyfikację ryzyka wewnątrz gospodarstw domowych oraz przez polityki redystrybucyjne.

Maciej Albinowski zaprezentował badanie wpływu nowych technologii na zatrudnienie i płace wśród różnych grup demograficznych w okresie 2010 – 2018 (współautor: Piotr Lewandowski).
Kapitał ICT i roboty miały pozytywny wpływ na pozycję na rynku pracy kobiet poniżej 50 roku życia. Z kolei negatywne efekty były odczuwane wśród kobiet 60+ oraz mężczyzn 30-49.

Szósta edycja konferencji TASKS odbyła się w dniach 14-15 września gromadząc ekonomistów badających wpływ cyfrowej i ekologicznej transformacji na rynek pracy.

Projekt związany z tą wiadomością:
pliki do pobrania
Newsletter
Cenimy państwa prywatność
Ustawienia ciastek
Do poprawnego działania naszej strony niezbędne są niektóre pliki cookies. Zachęcamy również do wyrażenia zgody na użycie plików cookie narzędzi analitycznych. Dzięki nim możemy nieustannie ulepszać stronę. Więcej informacji znajdą państwo w Polityce Prywatności. Więcej.
Dostosuj Tylko wymagane Akceptuj wszystko
Ustawienia ciastek
Dostosuj zgody
„Niezbędne” pliki cookie są wymagane dla działania strony. Zgoda na pozostałe kategorie, pomoże nam ulepszać działanie serwisu. Firmy trzecie, np.: Google, również zapisują pliki cookie. Więcej informacji: użycie danych oraz prywatność. Pliki cookie Google dla zalogowanych użytkowników.
Niezbędne pliki cookies są konieczne do prawidłowego działania witryny.
Przechowują dane narzędzi analitycznych, np.: Google Analytics.
Przechowują dane związane z działaniem reklam.
Umożliwia wysyłanie do Google danych użytkownika związanych z reklamami.

Brak plików cookies.

Umożliwia wyświetlanie reklam spersonalizowanych.

Brak plików cookies.

Zapisz ustawienia Akceptuj wszystko
Ustawienia ciastek
Skip to content