Konferencja Future of Work 2022

15 marca 2022
Karol Madoń zaprezentował wyniki swoich badań na konferencji Future of Work- online 24-25 lutego 2022

W lutym odbyła się konferencja Future of Work organizowana przez International Centre for Economic Analysis (ICEA). Wykład specjalny wygłosił David Autor (Massachusetts Institute of Technology, NBER and IZA) “Where does new work come from?”.

Karol Madoń zaprezentował wyniki badania prowadzonego wspólnie z Piotrem Lewandowskim (IBS), Ronaldem Bachmannem (RWI) oraz Myrielle Gonschor (RWI) dotyczącego wpływu automatyzacji na rynek pracy w Europie. Autorzy wykazują, że średnio, wzrost ekspozycji na automatyzację istotnie zmniejszył ryzyko utraty pracy (przepływ z zatrudnienia do bezrobocia) oraz nieznacznie zwiększył prawdopodobieństwo znalezienia pracy (przepływ z zatrudnienia do bezrobocia). Wyniki sugerują, że koszty pracy mają istotny wpływ na to jak bardzo automatyzacja oddziałuje na rynek pracy. W krajach o niższych kosztach pracy (Czechy, Węgry) automatyzacja zwiększyła prawdopodobieństwo znalezienia pracy, podczas gdy w krajach o najwyższych kosztach pracy (Szwecja, Belgia) zmniejszyła je. Prezentacja wyników miała miejsce w sesji „Topics” w czwartek 24.02.2022 roku o godz. 17.30 (CET).

Projekt związany z tą wiadomością:
Newsletter
Cenimy państwa prywatność
Ustawienia ciastek
Do poprawnego działania naszej strony niezbędne są niektóre pliki cookies. Zachęcamy również do wyrażenia zgody na użycie plików cookie narzędzi analitycznych. Dzięki nim możemy nieustannie ulepszać stronę. Więcej informacji znajdą państwo w Polityce Prywatności. Więcej.
Dostosuj Tylko wymagane Akceptuj wszystko
Ustawienia ciastek
Dostosuj zgody
„Niezbędne” pliki cookie są wymagane dla działania strony. Zgoda na pozostałe kategorie, pomoże nam ulepszać działanie serwisu. Firmy trzecie, np.: Google, również zapisują pliki cookie. Więcej informacji: użycie danych oraz prywatność. Pliki cookie Google dla zalogowanych użytkowników.
Niezbędne pliki cookies są konieczne do prawidłowego działania witryny.
Przechowują dane narzędzi analitycznych, np.: Google Analytics.
Przechowują dane związane z działaniem reklam.
Umożliwia wysyłanie do Google danych użytkownika związanych z reklamami.

Brak plików cookies.

Umożliwia wyświetlanie reklam spersonalizowanych.

Brak plików cookies.

Zapisz ustawienia Akceptuj wszystko
Ustawienia ciastek
Skip to content