W ostatnich dekadach nastąpił wyraźny wzrost liczby osób ujawniających tożsamość LGBTQ. Proponujemy model gry na sieciach, aby zbadać rolę efektów sieciowych w decyzjach o coming out. Wykorzystujemy nowo zebrane dane z dwóch fal spontanicznej kampanii na Twitterze, aby empirycznie przetestować hipotezę, że obserwowanie ujawniania się znajomych zwiększa indywidualne prawdopodobieństwo ujawnienia swojej tożsamości LGBTQ. Oszacowaliśmy silne i statystycznie istotne efekty sieciowe. Rozprzestrzenianie się informacji o kampanii poprzez sieci nie wyjaśnia wyników. Zamiast tego twierdzimy, że efekty te wynikają ze zmian w oczekiwaniach dotyczących kosztów ujawnienia.
Jesteśmy wdzięczni za owocne dyskusje następującym osobom: Luca Bagnato, Marianne Bitler, Paweł Bukowski, Kitt Carpenter, Stefano DellaVigna, Joanna Franaszek, Daniel Hamermesh, Jorge García Hombrados, Philipp Kerler, Iga Magda, Nelson Mesker, Danisz Okulicz, Martha Olney, Tymon Słoczyński, Guo Xu i Krzysztof Zaremba. Dziękujemy uczestnikom AEA/ASSA Annual Meeting 2022, EEA-ESEM 2022, (Ce$)^2$ Workshop 2022, 2021 Discrimination and Diversity Workshop, oraz 2021 Workshop on life-changing transitions in the LGBTQ+ community za komentarze i sugestie. P. Siemaszko otrzymał finansowanie z Narodowego Centrum Nauki w ramach grantu nr 2018/29/N/HS4/00890.
Department of Economics, Vienna University of Economics and Business; Instytut Badań Strukturalnych (IBS); IZA.