Konferencja Future of Work 2022

March 15 2022
Karol Madoń zaprezentował wyniki swoich badań na konferencji Future of Work- online 24-25 lutego 2022

W lutym odbyła się konferencja Future of Work organizowana przez International Centre for Economic Analysis (ICEA). Wykład specjalny wygłosił David Autor (Massachusetts Institute of Technology, NBER and IZA) “Where does new work come from?”.

Karol Madoń zaprezentował wyniki badania prowadzonego wspólnie z Piotrem Lewandowskim (IBS), Ronaldem Bachmannem (RWI) oraz Myrielle Gonschor (RWI) dotyczącego wpływu automatyzacji na rynek pracy w Europie. Autorzy wykazują, że średnio, wzrost ekspozycji na automatyzację istotnie zmniejszył ryzyko utraty pracy (przepływ z zatrudnienia do bezrobocia) oraz nieznacznie zwiększył prawdopodobieństwo znalezienia pracy (przepływ z zatrudnienia do bezrobocia). Wyniki sugerują, że koszty pracy mają istotny wpływ na to jak bardzo automatyzacja oddziałuje na rynek pracy. W krajach o niższych kosztach pracy (Czechy, Węgry) automatyzacja zwiększyła prawdopodobieństwo znalezienia pracy, podczas gdy w krajach o najwyższych kosztach pracy (Szwecja, Belgia) zmniejszyła je. Prezentacja wyników miała miejsce w sesji „Topics” w czwartek 24.02.2022 roku o godz. 17.30 (CET).

Projects related to this news:
Newsletter
We value your privacy
Cookie settings
Some cookies are necessary for the proper operation of our site. We also encourage you to agree to the use of analytical tool cookies. They allow us to continuously improve the site. You can find more information in the Privacy Policy. More.
Customize Reject all Accept all
Cookie settings
Customize settings
"Necessary" cookies are required for the operation of the site. Consent to the other categories, will help us improve the operation of the site. Third-party companies, such as: Google, also store cookies. For more information: data use and privacy. Cookies set by Google for logged in users.
Necessary cookies are required for the proper operation of the site.
Store the data of analytical tools such as: Google Analytics.
They store data related to the ad function.
Allows user data related to advertisements to be sent to Google

There is no cookies.

Allows personalized ads to be displayed

There is no cookies.

Save settings Accept all
Cookie settings
Skip to content