Effects of piracy on the American comic book market and the role of digital formats

17 March 2020

Podobnie jak niegdyś przemysł muzyczny i filmowy, komiksy wkroczyły na rynek cyfrowy i mierzą się z konkurencją ze strony piratów. Przeprowadziłem badanie ankietowe wśród osób czytających komiksy, by sprawdzić czy bezpłatne źródła zmniejszają sprzedaż komiksów wśród czołowych amerykańskich wydawców. Moje dane pozwoliły mi na obserwowanie panelu osób czytających komiksy w trzech momentach czasowych oraz na policzenie poziomu substytucji między płatnymi i bezpłatnymi źródłami komiksów. Zaobserwowałem również, że cyfrowe komiksy – tak płatne jak i bezpłatne – zwykle uważane są przez czytelników za podrzędne względem formatów tradycyjnych. Ponieważ w dniu premiery cena wersji papierowej i cyfrowej kopii jest taka sama, potencjalni odbiorcy, nie chcąc płacić pełnej ceny za wersję papierową, są bardziej skłonni skorzystać ze źródeł pirackich niż przejść do legalnych źródeł cyfrowych. Dane zebrane wśród ankietowanych potwierdzają również, że obniżenie ceny e-wydań mogłoby pomóc przekształcić część bezpłatnej konsumpcji w płatną cyfrową.

keywords: comic books, media, digital formats, piracy, file-sharing
JEL codes: 
publication year: 2020
language: english
Publications category: 
publishing series: IBS Working Paper
publication number: 01/2020
ISSN: 2451-4373
Additional information:

I would like to thank participants of the Institute for Structural Research – IBS and DELab UW internal seminars for their helpful comments. I would also like to thank Mateusz Godlewski for sharing his insights on the comic book market at the first stages of this research. The research was financed with the National Science Centre grant UMO-2016/21/N/HS4/01803. The usual disclaimers apply. All errors are mine.

Projects related to this publication:
 / 
files to download
authors:

Institute for Structural Research (IBS), Faculty of Economic Sciences and Digital Economy Lab (DELab), University of Warsaw

Skip to content