Iga Magda w kapitule drugiej edycji konkursu #rodzicenaetacie

February 21 2024
Forbes Women, Fundacja Share the Care oraz UNGC Network Poland startują z 2 edycją rankingu pracodawców, którzy wyrównują szanse kobiet i mężczyzn na rynku pracy poprzez działania budujące równość rodzicielską.

Opiekę nad małym dzieckiem można bez problemu zakwalifikować w kategoriach “greedy work”. “Pazerna praca” to zajęcie, które nie znosi konkurencji, wymaga 100% uwagi i zaangażowania. Wymaga pełnej dyspozycyjności i gotowości do świadczenia usługi. Oczekuje wykorzystania wszystkich zasobów, sił i środków. Wypisz, wymaluj rodzicielstwo – rodzice na etacie.
Nic dziwnego, że kobiety tak często rezygnują z rozwoju własnej ścieżki kariery zawodowej, by zająć się dziećmi. Szczególnie, gdy dzieci są małe.

Taka sytuacja jednak generuje liczne problemy, takie jak luka płacowa, luka opiekuńcza, a w efekcie po latach nawet ubóstwo kobiet. Badacze IBS we wszystkich tych obszarach prowadzą liczne badania naukowe, ale i opublikowali wiele artykułów publicycstycznych na łamach #InnymiSłowy.
By zwrócić uwagę na te zagadnienia Forbes Women, Fundacja Share the Care oraz UNGC Network Poland wyszły z inicjatywą rozwijania i upowszechniania pozytywnych przykładów działalności firm przyjaznych rodzinie. Czyli rakning: rodzice na etacie.

Prof Iga Magda w tym roku również zasiada w kapitule konkursu #RODZIECENAETACIE.

W 1 edycji rankingu, położyliśmy akcent na działania skierowane do mężczyzn. Ranking firm przyjaznych tacie na etacie, miał zwrócić uwagę na wchodzącą w życie dyrektywę work-life balance. Nowe regulacje nadały ojcom prawo do indywidualnego urlopu rodzicielskiego. Patrząc na dane z ZUS, widzimy, że regulacje spełniają swoją rolę. Od stycznia do września 2023 już 20,900 ojców (versus 3700 w całym 2022 roku) skorzystało z nowych uprawnień!

zwycięscy 1 edycji konkursu rodzice na etacie.

#RODZIECENAETACIE, edycja 2024

Jak na ten nowy trend społeczny odpowiadają pracodawcy i marki?
Zobaczymy w kolejnej edycji rankingu. W tym roku ranking został rozszerzony o działania adresowane do pracujących mam oraz o działania podejmowane przez marki na rzecz równości płci. 

Kategorie: 

Tata na etacie – działania pracodawców na rzecz równości rodzicielskiej ojców. Ich celem jest tworzenie kultury organizacyjnej, która propaguje zaangażowane ojcostwo i rozumie, że mężczyzna też rodzic

Mama na etacie – działania pracodawców na rzecz budowania pozytywnego wizerunku pracującej mamy. Firmy, które wspierają potencjał mam na rynku pracy. Firmy podejmujące działania przekonywujące kobiety, że macierzyństwo nie stoi w sprzeczności z rozwojem zawodowym.

Wolne od stereotypów – kampanie zewnętrzne mające na celu budowanie pozytywnego wizerunku pracujących mam, oraz aktywizujące kobiety – mamy na rynku pracy

Wolni od stereotypów –  kampanie zewnętrzne mające na celu promowanie zaangażowanego ojcostwa, pozytywnego wizerunku mężczyzny w roli ojca i partnera.

Więcej informacji na: https://rodzicenaetacie.forbes.pl/

files to download
Newsletter
We value your privacy
Cookie settings
Some cookies are necessary for the proper operation of our site. We also encourage you to agree to the use of analytical tool cookies. They allow us to continuously improve the site. You can find more information in the Privacy Policy. More.
Customize Reject all Accept all
Cookie settings
Customize settings
"Necessary" cookies are required for the operation of the site. Consent to the other categories, will help us improve the operation of the site. Third-party companies, such as: Google, also store cookies. For more information: data use and privacy. Cookies set by Google for logged in users.
Necessary cookies are required for the proper operation of the site.
Store the data of analytical tools such as: Google Analytics.
They store data related to the ad function.
Allows user data related to advertisements to be sent to Google

There is no cookies.

Allows personalized ads to be displayed

There is no cookies.

Save settings Accept all
Cookie settings
Skip to content