Program Mieszkanie Plus – dyskusja w TOK FM

June 10 2016
Czy program ma szansę ucywilizować rynek najmu w Polsce? W audycji „Połączenie” Jakub Janiszewski rozmawia z M. Lisem (IBS), M. Polakowskim (ICRA), K. Święcicką (IBS).

Na początku czerwca premier Beata Szydło przedstawiła program Mieszkanie Plus, którego trzy filary stanowić mają: wsparcie budownictwa społecznego, tanie mieszkania na wynajem budowane na gruntach Skarbu Państwa oraz wsparcie oszczędzania na cele mieszkaniowe w ramach indywidualnych kont mieszkaniowych.

Z założeń programu wynika, że mieszkania będą dostępne na wynajem (koszt wynajmu od 10 do 20 zł za 1 m kw.) oraz na wynajem z dojściem do własności (cena mieszkania uzależniona od lokalizacji).

– Głównym zarzutem do projektu jest to, że jest to sześć stron prezentacji plus nagrania z konferencji – mówi Maciej Lis w audycji “Połączenie”, w TOK FM – i podobnie jak przy innych propozycjach rządowych nie powstał żaden dokument (strategia ze szczegółami), z którą można by dyskutować.

Program Mieszkanie Plus odpowiada na społeczne potrzeby, ale czy koncepcja rządu ma szansę się sprawdzić, czy program może ucywilizować rynek najmu w Polsce? W audycji “Połączenie” Jakuba Janiszewskiego rozmawiają Maciej Lis (IBS), Michał Polakowski (Fundacja IRCA), Konstancja Święcicka (IBS) – posłuchaj.

Newsletter
We value your privacy
Cookie settings
Some cookies are necessary for the proper operation of our site. We also encourage you to agree to the use of analytical tool cookies. They allow us to continuously improve the site. You can find more information in the Privacy Policy. More.
Customize Reject all Accept all
Cookie settings
Customize settings
"Necessary" cookies are required for the operation of the site. Consent to the other categories, will help us improve the operation of the site. Third-party companies, such as: Google, also store cookies. For more information: data use and privacy. Cookies set by Google for logged in users.
Necessary cookies are required for the proper operation of the site.
Store the data of analytical tools such as: Google Analytics.
They store data related to the ad function.
Allows user data related to advertisements to be sent to Google

There is no cookies.

Allows personalized ads to be displayed

There is no cookies.

Save settings Accept all
Cookie settings
Skip to content