Prezentacja wyników pracy IBS na warsztatach Untangled

April 1 2022
25 marca 2022 r. w Wiedniu odbył się warsztat podsumowujący pierwszy rok prac projektu UNTANGLED. Zaprezentowaliśmy na nim wyniki trzech badań dotyczących wpływu technologii na rynek pracy i nierówności dochodowe w Europie.

Piotr Lewandowski przedstawił wstępne wyniki dot. wpływu automatyzacji na nierówności dochodowe w Europie (wspólny artykuł z Janem Gromadzkim (IBS),  Karina Doorley (ESRI,  Trinity College Dublin, IZA) i Philippe Van Kerm (LISER, University of Luxembourg).  Autorzy wskazują, że robotyzacja obniżyła płace pracowników w Europie Zachodniej (podobnie jak w USA), natomiast w Europie Południowej robotyzacja podniosła płace.
Niewielkie efekty zanotowano w krajach nordyckich i Europie Wschodniej.

Maciej Albinowski i Piotr Lewandowski w kolejnej prezentacji analizowali wpływ nowych technologii na zatrudnienie i płace ośmiu grup demograficznych. Kapitał ICT i roboty poprawiają pozycję na rynku pracy kobiet poniżej 50 lat oraz mężczyzn 60+.    Z kolei relatywnie tracą kobiety 60+ oraz mężczyźni 30-49.

Ronald Bachmann (RWI) przedstawił badanie ze stycznia 2022 r. na temat wpływu automatyzacji na zmiany na rynkach pracy w UE (współautorzy: Piotr Lewandowski, Karol Madoń (IBS), Myrielle Gonschor (RWI) ). Robotyzacja zwiększa stabil

Projects related to this news:
Newsletter
We value your privacy
Cookie settings
Some cookies are necessary for the proper operation of our site. We also encourage you to agree to the use of analytical tool cookies. They allow us to continuously improve the site. You can find more information in the Privacy Policy. More.
Customize Reject all Accept all
Cookie settings
Customize settings
"Necessary" cookies are required for the operation of the site. Consent to the other categories, will help us improve the operation of the site. Third-party companies, such as: Google, also store cookies. For more information: data use and privacy. Cookies set by Google for logged in users.
Necessary cookies are required for the proper operation of the site.
Store the data of analytical tools such as: Google Analytics.
They store data related to the ad function.
Allows user data related to advertisements to be sent to Google

There is no cookies.

Allows personalized ads to be displayed

There is no cookies.

Save settings Accept all
Cookie settings
Skip to content