25 lat po transformacji ustrojowej – nierówności płci na rynku pracy w Europie Wschodniej

November 17 2016
Najnowsza pozycja wydawnictwa Routledge zawiera kompleksowe omówienie nierówności płci na rynku pracy w krajach Europy Wschodniej od czasu upadku komunizmu.

Poszczególne rozdziały  „Gender Inequality in the Eastern European Labour Market” poświęcone zostały problematyce nierówności płci na rynku pracy w  Bułgarii,  Czechach, Niemczech Wschodnich, Estonii, Węgrzech, Litwie, Polsce, Rumunii oraz  Słowenii.  Prezentują ewolucję luk między kobietami i mężczyznami we wskaźnikach zatrudnienia oraz płacach, oraz analizują rolę, jaką dla nierówności płci na rynku pracy odgrywały takie czynniki, jak polityki publiczne, zmieniające się postawy społeczne, poziom wykształcenia oraz interakcje między macierzyństwem a rynkiem pracy.   Książka pod redakcją Giovanniego Razzu z Uniwerstytetu w Reading ukazała się w serii Routledge Contemporary Russia and Eastern Europe Series. Rozdział dotyczący Polski napisali członkowie Zespołu IBS: Jan Baran, Roma Keister, Piotr Lewandowski, Iga Magda. Publikację można kupić na stronie wydawnictwa – https://www.routledge.com/Gender-Inequality-in-the-Eastern-European-Labour-Market-Twenty-five-years/Razzu/p/book/9781138999855 – a niebawem także w standardowych kanałach dystrybucji.    

Newsletter
We value your privacy
Cookie settings
Some cookies are necessary for the proper operation of our site. We also encourage you to agree to the use of analytical tool cookies. They allow us to continuously improve the site. You can find more information in the Privacy Policy. More.
Customize Reject all Accept all
Cookie settings
Customize settings
"Necessary" cookies are required for the operation of the site. Consent to the other categories, will help us improve the operation of the site. Third-party companies, such as: Google, also store cookies. For more information: data use and privacy. Cookies set by Google for logged in users.
Necessary cookies are required for the proper operation of the site.
Store the data of analytical tools such as: Google Analytics.
They store data related to the ad function.
Allows user data related to advertisements to be sent to Google

There is no cookies.

Allows personalized ads to be displayed

There is no cookies.

Save settings Accept all
Cookie settings
Skip to content