W ostatnich dekadach nastąpił wyraźny wzrost liczby osób ujawniających tożsamość LGBTQ. Proponujemy model gry na sieciach, aby zbadać rolę efektów sieciowych w decyzjach o coming out. Wykorzystujemy nowo zebrane dane z dwóch fal spontanicznej kampanii na Twitterze, aby empirycznie przetestować hipotezę, że obserwowanie ujawniania się ...
Badamy preferencje pracowników i pracodawców dotyczące pracy zdalnej, szacując gotowość do płacenia za pracę w domu. W badaniu wykorzystaliśmy eksperymenty wyboru warunkowego z udziałem ponad 10 000 pracowników i ponad 1500 pracodawców w Polsce. Wybraliśmy zawody, które mogą być wykonywane zdalnie i losowaliśmy różnice w ...
Przeprowadziliśmy ankietowe badanie eksperymentalne, aby zbadać, czy przekazanie informacji młodym ludziom z grupy NEET (niepracującym, którzy nie uczą się i nie szkolą) na temat oferty urzędów pracy zachęciło ich do rejestracji w tych instytucjach. Uczestników badania przydzieliliśmy losowo do dwóch grup. Osoby przydzielone do pierwszej ...
Szacujemy, jakie efekty makroekonomiczne i dystrybucyjne miałby w Polsce zatrzymanie importu paliw z Rosji. Symulujemy efekty embargo jako wzrost cen ropy, gazu i węgla oraz oceniamy skutki makroekonomiczne za pomocą dynamicznego modelu równowagi ogólnej. Łączymy go z modelem mikrosymulacyjnym opartym na danych z Badania Budżetów ...
Pandemia COVID-19 wpłynęła na upowszechnienie się pracy z domu. Badamy skłonność pracowników do zapłaty za pracę z domu oraz analizujemy, jak wpływają na nią subiektywne i obiektywne czynniki związane z COVID-19. Przeprowadziliśmy badanie wyboru warunkowego, w którym udział wzięło ponad 10 000 pracowników w Polsce. ...
W przedstawionej publikacji dokonujemy pierwszego oszacowania wpływu świadczenia wychowawczego wprowadzonego w ramach programu „Rodzina 500+” na wyniki wyborów w Polsce. Konkluzje płynące z badania wskazują, że wprowadzenie świadczenia wychowawczego spowodowało znaczący wzrost odsetka populacji (procent wyborców uprawnionych do głosowania) głosującego w wyborach parlamentarnych na PiS ...
Wykorzystanie nieprzebranych zasobów baz danych, którymi dysponują liczne instytucje publiczne to doskonałe narzędzie ewaluacji polityk publicznych. Dane stały się najcenniejszym zasobem wspierającym rozwiązywanie problemów naszych społeczeństw. Uwolnienie, ujednolicenie i scalenie zbiorów danych umożliwiłoby prowadzenie bardziej zaawansowanych analiz i badań, a co za tym idzie usprawnianie podejmowania decyzji oraz zwiększenie efektywności i przejrzystości w instytucjach publicznych.…
Bezwarunkowe transfery pieniężne w postaci bezwarunkowego dochodu podstawowego, powszechnej emerytury podstawowej czy powszechnego zasiłku na dzieci są coraz częściej przedmiotem dyskusji w wielu krajach. W niniejszym artykule badam efekty podaży pracy wynikające z wprowadzenia dużego bezwarunkowego świadczenia pieniężnego. Wykorzystuję unikalną konstrukcję programu świadczenia wychowawczego w ...
Publikacja powstała w ramach projektu „Youth Employment PartnerSHIP”, który ma na celu przeciwdziałanie bezrobociu wśród osób młodych. Badamy w nim efektywność instrumentów wsparcia ludzi młodych, którzy nie pracują się i nie uczą w czterech krajach: Polsce, Hiszpanii, we Włoszech i na Węgrzech. Projekt finansowany jest ...
Publikacja powstała w ramach projektu „Youth Employment PartnerSHIP”, który ma na celu przeciwdziałanie bezrobociu wśród osób młodych. Badamy w nim efektywność instrumentów wsparcia ludzi młodych, którzy nie pracują się i nie uczą w czterech krajach: Polsce, Hiszpanii, we Włoszech i na Węgrzech. Projekt finansowany jest ...
Prezentujemy główne wnioski z ewaluacji aktywnych polityk rynku pracy (ALMP) skierowanych do osób młodych w Polsce, Hiszpanii, na Węgrzech i we Włoszech. W ewaluacjach wykorzystano metody kontrfaktyczne i dane administracyjne. W Hiszpanii i we Włoszech analizowano efektywność instrumentów, które miały na celu zwiększenie stabilności zatrudnienia osób młodych, a w Polsce i na Węgrzech tych, które…
Raport został przygotowany przez konsorcjum IBS, IMAPP i IQS na zlecenie Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju w ramach projektu "Badanie efektów wsparcia zrealizowanego na rzecz osób młodych w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój" realizowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Some cookies are necessary for the proper operation of our site. We also encourage you to agree to the use of analytical tool cookies. They allow us to continuously improve the site. You can find more information in the Privacy Policy. More.
Customize
Reject all
Accept all
Customize settings
"Necessary" cookies are required for the operation of the site. Consent to the other categories, will help us improve the operation of the site.
Third-party companies, such as: Google, also store cookies. For more information: data use and privacy. Cookies set by Google for logged in users.
Necessary cookies are required for the proper operation of the site.
Name:
lets-make-cookies_consent
Domain:
/ibs.org.pl
Duration:
year
Description:
Stores user consent data.
Name:
lets-make-cookies_categories
Domain:
/ibs.org.pl
Duration:
year
Description:
Stores user consent data.
Name:
_GRECAPTCHA
Domain:
.google.com
Duration:
6 months
Description:
It is used for spam protection.
Store the data of analytical tools such as: Google Analytics.
Name:
_ga[_customname]
Domain:
/ibs.org.pl
Duration:
year
Description:
Registers a new identifier that is used to generate statistical data on website visits
Name:
_gat[_customname]
Domain:
/ibs.org.pl
Duration:
day
Description:
The file is used to control the number of request from the user's browser to the server.
Name:
_gid
Domain:
/ibs.org.pl
Duration:
day
Description:
Registers an identifier that is used to generate statistical data on website visits.
They store data related to the ad function.
Name:
_fbp
Domain:
/ibs.org.pl
Duration:
3 months
Description:
It is used to record and track data about user visits.
Name:
fr
Domain:
/ibs.org.pl
Duration:
3 months
Description:
It is used to deliver customized ads and retargeting to users.
Name:
IDE
Domain:
/ibs.org.pl
Duration:
13 months (EOG)
Description:
It is used to deliver customized ads and retargeting to users.
Name:
_gcl_au
Domain:
/ibs.org.pl
Duration:
90 days
Description:
The file is used to store interaction data and track conversions.
Name:
NID
Domain:
.google.com
Duration:
6 months
Description:
It is used to deliver ads, retargeting and store user preferences.
Name:
RUL
Domain:
.google.com
Duration:
12 months
Description:
It is used to verify the correct display of ads on the site.
Allows user data related to advertisements to be sent to Google