I25

I25      Education and Economic Development
System klasyfikacji JEL został opracowany na potrzeby Journal of Economic Literature (JEL) i jest standardową metodą klasyfikacji literatury naukowej z dziedziny ekonomii. System służy do klasyfikowania artykułów, rozpraw, książek, recenzji książek i Working Papers. Rozwinięcie numeru katalogowego podajemy w oryginalnym brzmieniu, tj. w języku angielskim.
( 3 - Publication )
2016-06-20 Rutynizacja w czasach przemiany? Przyczyny i konsekwencje zmian struktury zadań w Europie Środkowo-Wschodniej
authors:    /   / 
Niniejsze opracowanie poświęcono procesowi przechodzenia od prac o charakterze manualnym w kierunku prac kognitywnych w dziesięciu krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Analizujemy rosnące znaczenie nierutynowego kognitywnego komponentu prac, jednak szczególny nacisk kładziemy na wzrost roli zadań rutynowych kognitywnych, który odróżnia kraje EŚW od gospodarek najwyżej rozwiniętych. Pokazujemy, że wzrost kwalifikacji siły roboczej i zmiany strukturalne są głównymi ...
2016-02-27 Technologia czy wzrost kwalifikacji? Zmiany w strukturze zadań na rynkach pracy Europy Środkowo-Wschodniej
authors:    /   /   / 
W pracy analizujemy zmiany w strukturze zadań wykonywanych na rynkach pracy Europy Środkowo-Wschodniej w latach 1998-2013. Łączymy dane dotyczące charakterystyki zawodów (O*NET) z EU-LFS, kierując się metodologią Autor, Levy i Murnane (2003) oraz Acemoglu i Autor (2011). Kraje Europy Środkowo-Wschodniej doświadczyły porównywalnego wzrostu w intensywności zadań nierutynowych kognitywnych oraz spadku intensywności zadań manualnych, ale różnią się ...
2015-06-29 Skazani na rutynę? Ewolucja struktury zadań na polskim rynku pracy
authors:    /   /   / 
W niniejszym artykule analizujemy zmiany zachodzące w strukturze zadań wykonywanych na polskim rynku pracy w latach 1996-2014. Podążamy za podejściem opisanym w Autor, Levy i Murnane (2003) oraz Acemoglu i Autor (2011), wykorzystując dane O*NET 2003 i 2014 oraz BAEL. Nasze wyniki wskazują na rosnącą intensywność rutynowych i nierutynowych zadań kognitywnych oraz malejącą intensywność zadań zarówno rutynowych, jak i nierutynowych ...
We value your privacy
Cookie settings
Some cookies are necessary for the proper operation of our site. We also encourage you to agree to the use of analytical tool cookies. They allow us to continuously improve the site. You can find more information in the Privacy Policy. More.
Customize Reject all Accept all
Cookie settings
Customize settings
"Necessary" cookies are required for the operation of the site. Consent to the other categories, will help us improve the operation of the site. Third-party companies, such as: Google, also store cookies. For more information: data use and privacy. Cookies set by Google for logged in users.
Necessary cookies are required for the proper operation of the site.
Store the data of analytical tools such as: Google Analytics.
They store data related to the ad function.
Allows user data related to advertisements to be sent to Google

There is no cookies.

Allows personalized ads to be displayed

There is no cookies.

Save settings Accept all
Cookie settings
Przejdź do treści