Analizujemy znaczenie wykształcenia dla szans zatrudnienia wśród osób z niepełnosprawnościami w Unii Europejskiej. Wykorzystujemy dane z Europejskiego Badania Warunków Życia Ludności (EU-SILC) za lata 2011-2019. Nasze wyniki wskazują, że poziom wykształcenia jest kluczową zmienną kształtującą szanse zatrudnienia wśród osób z niepełnosprawnościami. W szczególności, osiągnięcie wyższego wykształcenia ma znacznie większe znaczenie dla prawdopodobieństwa zatrudnienia ...
Przeprowadziliśmy ankietowe badanie eksperymentalne, aby zbadać, czy przekazanie informacji młodym ludziom z grupy NEET (niepracującym, którzy nie uczą się i nie szkolą) na temat oferty urzędów pracy zachęciło ich do rejestracji w tych instytucjach. Uczestników badania przydzieliliśmy losowo do dwóch grup. Osoby przydzielone do pierwszej grupy (grupa eksperymentalna) otrzymywały informacje o usługach oferowanych przez UP. W ślad za informacją przyszły ...
W niniejszym artykule przeanalizowano rolę umiejętności poznawczych i cech osobowości jako czynników wpływających na ryzyko wykonywania pracy poniżej kwalifikacji i wyjaśniających niższe zarobki osób przeedukowanych. Pokazano, że zróżnicowanie umiejętności poznawczych i osobowość pracowników nie wyjaśnia różnic płacowych pomiędzy osobami z kwalifikacjami dopasowanymi do wymagań stanowiska pracy i osobami o za wysokich kwalifikacjach, ale z wykształceniem na tym samym poziomie. Wyniki ...
Właściwa ocena niedopasowania umiejętności na rynku pracy jest niezbędna dla rozwoju polityki, która może je ograniczać. Dokonujemy analizy tego zjawiska, wykorzystując dane z badań PIAAC oraz Europejskiego Badania Umiejętności i Zatrudnienia (ESJ). Wskazujemy, że niedopasowanie umiejętności zależy od kraju, wykonywanego zawodu i sektora zatrudnienia. Dwie główne słabości dotychczas stosowanego podejścia badawczego to subiektywność odpowiedzi respondentów ...
Artykuł analizuje dynamikę premii zarobkowej za ukończenie studiów (ang. college wage premium) w różnych krajach OECD. Analiza wskazuje, że kraje, które zaobserwowały wyższy wzrost premii, zaobserwowały również większy wzrost liczby absolwentów dekadę wcześniej. Wyniki regresji wskazują, że taki schemat nie może być wytłumaczony teorią Kierunkowych Zmian Technologicznych, globalizacją, ani marginalizacją ...
Polska jest jednym z niewielu krajów europejskich, które osiągnęły w ciągu ostatniej dekady znaczącą poprawę wyników edukacyjnych. Według badania PISA Polska przesunęła się z poziomu poniżej średniej dla krajów OECD blisko krajów o najlepszych wynikach. Poprawa jest konsekwencją reformy systemu edukacji wprowadzonej w 1999 roku. Najważniejszą zmianą w ramach reformy było ...
Niniejszy artykuł bada wpływ międzypokoleniowej mobilności społecznej na zrealizowaną płodność kobiet w Polsce urodzonych między 1948 a 1972 rokiem. Weryfikacji poddano hipotezę akulturacji, która zakłada, że w przypadku osób doświadczających mobilności społecznej ich płodność będzie się kształtowała pomiędzy płodnością rodziców (punkt wyjściowy) a nowym poziomem płodności (punkt docelowy). Wykorzystując duży zbiór danych ...
W niniejszym artykule omówiono szeroki zakres tematów związanych z dostępem uczniów do komputerów w domu jak i w szkole, różnym wykorzystaniem komputerów w nauce oraz wpływie technologii ICT na różne grupy uczniów. Wprowadzenie komputerów do szkół tworzy zarówno nowe możliwości jak i wyzwania. Podstawowe umiejętności komputerowe uczniowie zazwyczaj nabywają poza szkołą. Wątpliwy jest pozytywny wpływ wykorzystania ...
Policy Paper poświęcony jest podsumowaniu kluczowych zmian sytuacji na polskim rynku pracy absolwentów szkolnictwa zawodowego w ostatnich 25 latach. Przybliżamy główne zmiany w szkolnictwie zawodowym, źródła obserwowanych problemów oraz dyskutujemy możliwe wybory systemowe. W niniejszej publikacji zauważamy, że problemy dotyczą przede wszystkim zasadniczych szkół zawodowych, a nie techników. Najważniejszy, ale nie jedyny z nich, to niedopasowanie struktury ...
Rozwój i doskonalenie umiejętności w trakcie całego życia poprzez uczestnictwo w różnego rodzaju formach kształcenia ustawicznego ma kluczowe znaczenie dla utrzymania zatrudnialności, szczególnie w kontekście wydłużającego się okresu aktywności zawodowej oraz rosnącej konkurencji na rynku pracy. W artykule zbadane zostały uwarunkowania dla kształcenia ustawicznego z perspektywy płci. Na podstawie danych europejskiego badania aktywności ekonomicznej ludności ...
We value your privacy
Some cookies are necessary for the proper operation of our site. We also encourage you to agree to the use of analytical tool cookies. They allow us to continuously improve the site. You can find more information in the Privacy Policy. More.
Customize
Reject all
Accept all
Customize settings
"Necessary" cookies are required for the operation of the site. Consent to the other categories, will help us improve the operation of the site.
Third-party companies, such as: Google, also store cookies. For more information: data use and privacy. Cookies set by Google for logged in users.
Necessary cookies are required for the proper operation of the site.
Name:
lets-make-cookies_consent
Domain:
/ibs.org.pl
Duration:
year
Description:
Stores user consent data.
Name:
lets-make-cookies_categories
Domain:
/ibs.org.pl
Duration:
year
Description:
Stores user consent data.
Name:
_GRECAPTCHA
Domain:
.google.com
Duration:
6 months
Description:
It is used for spam protection.
Store the data of analytical tools such as: Google Analytics.
Name:
_ga[_customname]
Domain:
/ibs.org.pl
Duration:
year
Description:
Registers a new identifier that is used to generate statistical data on website visits
Name:
_gat[_customname]
Domain:
/ibs.org.pl
Duration:
day
Description:
The file is used to control the number of request from the user's browser to the server.
Name:
_gid
Domain:
/ibs.org.pl
Duration:
day
Description:
Registers an identifier that is used to generate statistical data on website visits.
They store data related to the ad function.
Name:
_fbp
Domain:
/ibs.org.pl
Duration:
3 months
Description:
It is used to record and track data about user visits.
Name:
fr
Domain:
/ibs.org.pl
Duration:
3 months
Description:
It is used to deliver customized ads and retargeting to users.
Name:
IDE
Domain:
/ibs.org.pl
Duration:
13 months (EOG)
Description:
It is used to deliver customized ads and retargeting to users.
Name:
_gcl_au
Domain:
/ibs.org.pl
Duration:
90 days
Description:
The file is used to store interaction data and track conversions.
Name:
NID
Domain:
.google.com
Duration:
6 months
Description:
It is used to deliver ads, retargeting and store user preferences.
Name:
RUL
Domain:
.google.com
Duration:
12 months
Description:
It is used to verify the correct display of ads on the site.
Allows user data related to advertisements to be sent to Google