Czas na jakość w szkolnictwie zawodowym

November 20 2014
abstract:

Policy Paper poświęcony jest podsumowaniu kluczowych zmian sytuacji na polskim rynku pracy absolwentów szkolnictwa zawodowego w ostatnich 25 latach. Przybliżamy główne zmiany w szkolnictwie zawodowym, źródła obserwowanych problemów oraz dyskutujemy możliwe wybory systemowe. W niniejszej publikacji zauważamy, że problemy dotyczą przede wszystkim zasadniczych szkół zawodowych, a nie techników. Najważniejszy, ale nie jedyny z nich, to niedopasowanie struktury i jakości kształcenia do potrzeb rynku pracy i struktury popytu na pracę. Podkreślamy, że konieczna jest poprawa jakości kształcenia nie tylko stricte zawodowego, ale również ogólnego. Absolwenci szkół zawodowych muszą posiadać minimalne umiejętności, które pozwolą im w przyszłości zdobywać nowe kwalifikacje i dostosowywać się do zmian popytu na pracę. Polemizujemy z postulatem popularyzacji szkolnictwa zawodowego w Polsce na wzór niemiecki.

keywords: edukacja, szkolnictwo, szkolnictwo zawodowe
publication year: 2014
language: polskiangielski
Publications category: 
publishing series: IBS Policy Paper
publication number: 03/2014
ISSN: 2451-4365
Additional information:

Analiza towarzysząca międzynarodowej konferencji pt. “Zawodowcy NA S TART !” zorganizowanej przez Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce. Opracowanie powstało dzięki wsparciu programu Jobs and Development Network pod auspicjami Banku Światowego.

Projects related to this publication:
 / 
authors:

Institute for Structural Research (IBS)

Instytut Badań Strukturalnych

We value your privacy
Cookie settings
Some cookies are necessary for the proper operation of our site. We also encourage you to agree to the use of analytical tool cookies. They allow us to continuously improve the site. You can find more information in the Privacy Policy. More.
Customize Reject all Accept all
Cookie settings
Customize settings
"Necessary" cookies are required for the operation of the site. Consent to the other categories, will help us improve the operation of the site. Third-party companies, such as: Google, also store cookies. For more information: data use and privacy. Cookies set by Google for logged in users.
Necessary cookies are required for the proper operation of the site.
Store the data of analytical tools such as: Google Analytics.
They store data related to the ad function.
Allows user data related to advertisements to be sent to Google

There is no cookies.

Allows personalized ads to be displayed

There is no cookies.

Save settings Accept all
Cookie settings
Przejdź do treści