Karol Madoń i Jakub Sokołowski na szóstej edycji Baltic Economic Conference

July 11 2024
27-28 czerwca Karol Madoń i Jakub Sokołowski wzięli udział w szóstej edycji Baltic Economic Conference w Tallinie.

Karol Madoń zaprezentował artykuł „The role of Global Value Chains for workers’ tasks and wage inequality” w sesji „Labour Economics II”. Jego współautorami są Piotr Lewandowski (IBS) i Deborah Winkler (World Bank). Badanie ocenia relację między udziałem w globalnym łańcuchu dostaw a rutynowością pracy oraz jej wpływem na nierówności dochodowe w krajach na różnym poziomie rozwoju gospodarczego. Udział w globalnym łańcuchu dostaw przekłada się na niższy poziom nierówności dochodowych w większości badanych krajów. Wyjątek stanowią najbogatsze kraje.

Jakub Sokołowski w swojej prezentacji omówił artykuł pt. „How to avoid another Yellow Vests movement? Assessing public preference for a carbon tax with a discrete choice experiment”. Badanie analizuje preferencje społeczne wobec polityk mających na celu bezpieczeństwo energetyczne i łagodzenie zmian klimatycznych w kontekście kryzysu energetycznego wywołanego inwazją Rosji na Ukrainę i jest istotne w kontekście bezpieczeństwa energetycznego krajów Europy Środkowej i Wschodniej oraz regionu Bałtyckiego.

Projects related to this news:
Newsletter
We value your privacy
Cookie settings
Some cookies are necessary for the proper operation of our site. We also encourage you to agree to the use of analytical tool cookies. They allow us to continuously improve the site. You can find more information in the Privacy Policy. More.
Customize Reject all Accept all
Cookie settings
Customize settings
"Necessary" cookies are required for the operation of the site. Consent to the other categories, will help us improve the operation of the site. Third-party companies, such as: Google, also store cookies. For more information: data use and privacy. Cookies set by Google for logged in users.
Necessary cookies are required for the proper operation of the site.
Store the data of analytical tools such as: Google Analytics.
They store data related to the ad function.
Allows user data related to advertisements to be sent to Google

There is no cookies.

Allows personalized ads to be displayed

There is no cookies.

Save settings Accept all
Cookie settings
Skip to content