Innymi słowy

Jedną z głównych pułapek towarzyszących komunikacji jest iluzja, że dialog w ogóle się odbył.

Badanie procesów zachodzących we współczesnym świecie wymaga skomplikowanych narzędzi i specjalizacji w danej dziedzinie wiedzy. Eksperci Instytutu Badań Strukturalnych mają różnorakie zaplecze. To ekonomiści, socjologowie, matematycy i politolodzy. Próbujemy znaleźć odpowiedzi na palące pytania i objaśnić zachodzące współcześnie zmiany społeczne i ekonomiczne w nadziei, że wyniki naszych badań będą miały zastosowanie w tworzeniu efektywnych
i przyjaznych polityk publicznych.

Jednym z celów Fundacji IBS jest podnoszenie jakości debaty publicznej i prowadzenie dialogu na temat polityk publicznych, opartego na rzetelnej diagnozie i ewaluacji. Staramy się dotrzeć z wynikami naszych badań do jak najszerszej grupy odbiorców, wszystkich aktywnych aktorów sceny społeczno-ekonomiczno-politycznej – do naukowców, decydentów, działaczy, przedstawicieli mediów. W tym celu powołaliśmy do życia także blog IBS, czyli platformę, na której zamieszczamy publicystyczne artykuły poparte naszymi badaniami.

Wszystkie zamieszczone tu teksty napisane zostały przez naszych ekspertów. Niektóre doczekały się publikacji w prasie
i na portalach internetowych. Chcemy, by wyniki naszych badań były czytelne dla każdej zainteresowanej nimi osoby.
Aby komunikacja nie była iluzją, a stała się faktem.

Artykuły

Niewidoczne przeszkody – wyzwania osób z niepełnosprawnością w procesie rekrutacji
Osoby z niepełnosprawnością pracują znacznie rzadziej niż osoby bez niepełnosprawności. Często są one wykluczane już na etapie rekrutacji, zanim jeszcze będą miały okazję zaprezentować potencjalnemu pracodawcy swoje umiejętności. Co można zrobić, aby uniknąć takich sytuacji?
Czy szkoły powinny wrócić do czasów B.C. (before cellphones)?
Coraz więcej krajów wprowadza odgórne zakazy używania telefonów komórkowych w szkołach w trosce o koncentrację, wyniki w nauce i zdrowie psychiczne uczniów. Według raportu UNESCO, w 2022 w co czwartym kraju na świecie nie można było używać telefonów komórkowych w szkole.
Powszechna edukacja: postęp czy nowe źródło nierówności?
Rośnie przeciętny światowy poziom wykształcenia, zwłaszcza wśród kobiet. Jednak przekonanie, że powszechny dostęp do edukacji zrówna szanse życiowe niezależnie od pochodzenia, może okazać się mitem.
Czy śląski i kaszubski naprawdę potrzebują wsparcia przez państwo?
„Co roku na świecie ginie dziewięć języków, a każdy język niesie ze sobą swój własny świat, i świat ten bezpowrotnie znika wraz z jego śmiercią”. Języki regionalne są ważną częścią dziedzictwa kulturowego, ale czy na pewno potrzebują wsparcia z publicznych pieniędzy?
Strach przed matematyką, czyli „pięta Achillesowa” polskiego systemu edukacji – streszczenie
20% czwartoklasistów nie lubi uczyć się matematyki. Z wiekiem niechęć postępuje – wśród ósmoklasistów już 40% deklaruje niechęć wobec „królowej nauk”. Dlaczego boimy się matematyki i co możemy z tym zrobić?
DYREKTYWA BUDYNKOWA – CZY JEST SIĘ CZEGO OBAWIAĆ?
Przyjęta niedawno nowa wersja tzw. dyrektywy budynkowej (EPBD - Energy Performance of Buildings Directive) zdążyła już wzbudzić skrajne emocje. Co tak naprawdę kryje się za tym dokumentem? I najważniejsze, czy powinniśmy się go obawiać?
Newsletter
We value your privacy
Cookie settings
Some cookies are necessary for the proper operation of our site. We also encourage you to agree to the use of analytical tool cookies. They allow us to continuously improve the site. You can find more information in the Privacy Policy. More.
Customize Reject all Accept all
Cookie settings
Customize settings
"Necessary" cookies are required for the operation of the site. Consent to the other categories, will help us improve the operation of the site. Third-party companies, such as: Google, also store cookies. For more information: data use and privacy. Cookies set by Google for logged in users.
Necessary cookies are required for the proper operation of the site.
Store the data of analytical tools such as: Google Analytics.
They store data related to the ad function.
Allows user data related to advertisements to be sent to Google

There is no cookies.

Allows personalized ads to be displayed

There is no cookies.

Save settings Accept all
Cookie settings
Skip to content