Innymi słowy

Jedną z głównych pułapek towarzyszących komunikacji jest iluzja, że dialog w ogóle się odbył.

Badanie procesów zachodzących we współczesnym świecie wymaga skomplikowanych narzędzi i specjalizacji w danej dziedzinie wiedzy. Eksperci Instytutu Badań Strukturalnych mają różnorakie zaplecze. To ekonomiści, socjologowie, matematycy i politolodzy. Próbujemy znaleźć odpowiedzi na palące pytania i objaśnić zachodzące współcześnie zmiany społeczne i ekonomiczne w nadziei, że wyniki naszych badań będą miały zastosowanie w tworzeniu efektywnych
i przyjaznych polityk publicznych.

Jednym z celów Fundacji IBS jest podnoszenie jakości debaty publicznej i prowadzenie dialogu na temat polityk publicznych, opartego na rzetelnej diagnozie i ewaluacji. Staramy się dotrzeć z wynikami naszych badań do jak najszerszej grupy odbiorców, wszystkich aktywnych aktorów sceny społeczno-ekonomiczno-politycznej – do naukowców, decydentów, działaczy, przedstawicieli mediów. W tym celu powołaliśmy do życia także blog IBS, czyli platformę, na której zamieszczamy publicystyczne artykuły poparte naszymi badaniami.

Wszystkie zamieszczone tu teksty napisane zostały przez naszych ekspertów. Niektóre doczekały się publikacji w prasie
i na portalach internetowych. Chcemy, by wyniki naszych badań były czytelne dla każdej zainteresowanej nimi osoby.
Aby komunikacja nie była iluzją, a stała się faktem.

Artykuły

Zielona transformacja w spółdzielniach mieszkaniowych: między oszczędnościami a wspólnotą
Przeszkodą na drodze rozwoju transformacji energetycznej w budynkach wielorodzinnych są nie tylko koszty. Jakie trudności blokują spółdzielniom możliwość inwestowania w nowe technologie?
Bezrobocie przyszłości? Najpierw pomóżmy tym, którzy zostają w tyle już dziś
W czasie, gdy media ostrzegają przed masowym bezrobociem wywołanym przez sztuczną inteligencję, realne wyzwania rynku pracy dotykają konkretnych grup społecznych już dziś. Zamiast ulegać zbiorowym lękom, warto spojrzeć na fakty – i zająć się tymi, którzy naprawdę potrzebują wsparcia.
Niższe emisje i społeczna misja – Streszczenie
Polska w najbliższych latach otrzyma 45 miliardów złotych ze Społecznego Funduszu Klimatycznego. To daje szanse na rozwój i wsparcie potrzebujących. Tymczasem mówi się tylko o tym, ile nowy system handlu emisjami będzie kosztować.
Wyścig nie do wygrania? Czy edukacja w świecie sztucznej inteligencji jest jeszcze potrzebna?
Do uczniów coraz częściej docierają informacje, że wyścig naukowy ze sztuczną inteligencją jest nie do wygrania. Czy systemowi edukacji grozi zapaść, skoro uczniowie nie wierzą, że będą w stanie wykonywać zadania lepiej niż narzędzia sztucznej inteligencji?
Zawodności rynku w efektywności energetycznej i jak je ograniczać.
Bloki i kamienice mają duży potencjał, by zużywać mniej energii. Zmiany spowalniają jednak zawodności rynku — rozdzielone korzyści, tragedia wspólnego pastwiska i efekt odbicia. Warto zrozumieć, czym są te zjawiska, skąd się biorą i jak odbierają nam szanse na niższe rachunki.
O ile więcej zarabiają mężczyźni od kobiet?
Luka płacowa, czyli różnica między zarobkami mężczyzn i kobiet jest większa niż wskazują najczęściej przytaczane dane. Po uwzględnieniu m.in. wykształcenia, stażu pracy i wykonywanego zawodu sięga nawet 12–21%. I nie zmniejsza się od kilkunastu lat.
Newsletter
We value your privacy
Cookie settings
Some cookies are necessary for the proper operation of our site. We also encourage you to agree to the use of analytical tool cookies. They allow us to continuously improve the site. You can find more information in the Privacy Policy. More.
Customize Reject all Accept all
Cookie settings
Customize settings
"Necessary" cookies are required for the operation of the site. Consent to the other categories, will help us improve the operation of the site. Third-party companies, such as: Google, also store cookies. For more information: data use and privacy. Cookies set by Google for logged in users.
Necessary cookies are required for the proper operation of the site.
Store the data of analytical tools such as: Google Analytics.
They store data related to the ad function.
Allows user data related to advertisements to be sent to Google

There is no cookies.

Allows personalized ads to be displayed

There is no cookies.

Save settings Accept all
Cookie settings
Skip to content